Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

10. 6. 2019

Přečteno! Postátnicové čtení dětských knížek!

Ahoj, nezapomněli jste na mě? Doufám, že ne, protože já už mám (alespoň zatím) po státnicích a tak jsem si na rozjezd dala něco jednoduššího v podobě několika dětských knížek, které na mne celý měsíc čekaly. Protože zabořit nos hned do nějaké složité fantasy zavání čtecí krizí a to teď rozhodně nechci! A jestli vás některá z nich zajímá, tak čtěte dál!



Jako první jsem vzala do ruky knížku Rytíř, který nechtěl bojovat. Tahle jednohubka je veršovaná pohádka pro děti o myším rytíři Leovi, který než aby bojoval, si raději četl. Pro dospělého je to roztomilá jednohubka s krásnými ilustracemi, kterou stihnete do 10 minut, pro děti je to krásná pohádka před spaním s roztomilým příběhem, ponaučením a, ještě jednou, s nádhernými ilustracemi.


Od stejných autorů jsem pak slupla i knížku Kniholap, která nás zavede do zvířecího městečka, ve kterém se začnou ztrácet knížky. Stejně jako první zmíněná knížka je tohle především pohádka pro děti před spaním, ve které nechybí krásné ilustrace a milý příběh s ponaučením.


Po pohádkách na spaní jsem se pustila do Pravdy o hovínku, což je v podstatě dětská encyklopedie o zvířatech - a především jejich trusu. Kromě toho však taky zkoumá například zvířecí domovy, stravu nebo lebky. Už jen názvem knížka pobaví i dospělé a rozhodně jim předá i nové informace. Je krásně ilustrovaná a jelikož je cílená spíše na děti (hned na začátku je také nabádá k výletu do přírody za poznáváním zvířecích hovínek, což mě upřímně dost pobavilo), je velice jednoduše a stručně psaná, což je za mě velké plus.


Jako poslední jsem vzala do ruky velikána, kterým je Atlas duchů a příšer. Ještě než začnu, pokud ji někdy zahlédnete, rozhodně se podívejte na předsádku, protože je NÁDHERNÁ! Uvnitř najdete 12 kategorií (primárně rozdělených podle kontinentů), rozdělující všechny možné duchy a příšery. Kromě překrásných ilustrací každé příšery, které čtenářům pomohou si je představit, zde najdete taky mapy, na kterých je vždy znázorněn původ dané příšery. Za mě skvělá knížka pro děti a dospělé, kteří se zajímají o mytologii a baví je záhady a legendy, já si její čtení hodně užila!

Tohle všechno (a ještě něco navíc, ale to zase v příštím článku) jsem přečetla za jeden pohodový den! Všechny tyhle knížky se mi moc líbily a skvěle mě nastartovaly na to se pustit do něčeho dalšího, tentokrát třeba i složitějšího, ke čtení, což byl pro mě cílený efekt. Rozhodně se na zmíněné tituly podívejte při vaší další návštěvě knihkupectví Dobrovský, kterým tímto za všechny zmíněné knížky poskytnuté na recenzi děkuji.

1 komentář:

  1. první dvě zmíněné mám doma :) jsou opravdu moc povedené a vždy rozzáří den :))

    OdpovědětVymazat