Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

3. 10. 2018

Přečteno! Faja


Je to tak. Nevydržela jsem si od světa Naslouchače odpočinout a musela jsem mít rychle druhý díl. Ta knížka je prostě tak plná otázek, že jsem chtěla svoje odpovědi a chtěla jsem je hned! No.. A co myslíte, dal mi je Faja? To se dozvíte v dnešním článku. Čtěte dál!

Faja nás vnáší zpět do Duvalského pohoří, tentokrát ovšem ale příběh začíná v nížinách, ve světě, kde funguje energie ze sklenitu a lidé ji zde využívají hodně a na všechny možné věci, od pohybujících se stěn až po monoecha, která fungují jako hologramy. Naše milá Ilain je v tomto světě poprvé a jen těžko si na něj zvyká. Zároveň je její hlava plná otázek, na které jí nikdo z pětadvacítky nechce odpovědět. A tak se rozhodne jednat na vlastní pěst. Co se dozví? A čí jméno to vlastně vládne?

Druhý díl úžasného příběhu mě nenechal ani na chvíli klidnou, stejně jako první díl. Mohli jsme nahlédnout nejen do světa lidí z nížin, ale zároveň se nám taky přiblížili členi pětadvacítky - kromě jmen už se také dostáváme k charakterům některých bojovníků a dostávají se více do interakce s Ilain. Když už je řeč o charakteru, tak postava kapitána v tomto díle dostává opravdovou hloubku a společně s hlavní hrdinkou, která se stále schovává pod svou mantií a voalem, aby nikdo nezjistil její tajemství, nevíme, zda jej máme milovat nebo nenávidět.
Při návratu do Duvalského pohoří se, jak bychom možná čekali, nedočkáme úplně tak odpovědí na otázky, které nám přinesl první díl, ba možná naopak se jich vyrojí daleko víc, než předtím, ovšem i přesto nám něco málo začne být jasnější. Kromě nových poznatků se dozvídáme i trochu z historie tohoto světa, ačkoliv ani ta není zcela jasná.
Já osobně miluju v příběhu to magično a intriky, ty záhadná znamení, která Ilain objevuje, ačkoliv sama neví, co si s nimi počít a co znamenají. Zároveň musím složit poklonu Petře Stehlíkové, která dokázala velmi dobře vykreslit charakter 14tileté holky, se kterou puberta mlátí i v post-apo světě - hormony prostě nezastavíte. A přesto je Ilain schopná chápat věci rychleji a lépe, než bojovníci v pětadvacítce, ačkoliv jsou daleko zkušenější, než ona.

I v tomto pokračování bych ráda viděla mapu a nebo nějaké nákresy, zároveň slovníček na konci knihy spoléhá na to, že už si pamatujete slova zmíněná v první knize, proto tyto výrazy postrádá, což vás nutí buď oprášit první díl a nebo se jednoduše smířit s tím, že tyto výrazy se objeví a vy si je v kontextu nějak doplníte v hlavě. Já osobně si například voal a mantii pořád vybavuju jako to, co nosí muslimské ženy u nás v nákupáku, ačkoliv si nemyslím, že to by byl úplně ideální oděv pro situace, které Ilain popisuje.. Jo a ten oblek, co ji nasadí v nížinách mi zas evokuje včelařskou masku šmrncnutou něčím podobným masce na šerm.. IDK why, neptejte se...

Pokud vás první díl nadchl jako mě, ten druhý je proste must have - neříkejte mi, že jste se spokojili s tím prvním a nechcete vědět, jak to bude dál?!

Od přečtení prvního dílu jsem se nesetkala s mnoha lidmi, kterým by se tato série nelíbila. Pokud ale přesto někdo existuje, pak je to většinou svět, který lidem příliš nesedí a já proto radím - zkuste vydržet! Autorky vyjadřovací a popisovací schopnosti podle mě stojí za to vydržet, protože budete odměněni skvělou zápletkou, mistery prostředím a napětím!

Opět nemůžu jinak než 10/10! Naprosto si svět Duvalského pohoří a nížin užívám a chci vědět víc! Už aby tady bylo pokračování, už tuto sobotu, 6. 10., budeme moci Petru Stehlíkovou vidět na Humbooku a plánuji si v rámci dotazů postěžovat, jak si to sakra představuje, vydat tak napínavou knížku a ne její pokračování! Uvidíme se v sobotu? :)

PS: pokud vás čekání na třetí díl taky nebaví, na blogu Barči najdete skvělý článek, ve kterém píše svou teorii na události z druhého dílu, tak mrkněte! :)

2 komentáře:

  1. Skvela serie, moc me bavi. Skoda jen, ze prijdu o podpis na Humbooku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petra se před vydáním třetího dílu určitě někde objeví znovu a bude možné ten podpis získat! :)

      Vymazat