Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

9. 4. 2019

Přečteno! tohle všechno je pravda

Co chybí v YA literatuře mezi fantasy, sci-fi a zamilovanými romanťárnami? Thrillery! Protože i mladiství občas potřebují nějaké tajemno a pořádné napětí! Já se do jednoho pustila a přečetla ho za 3 dny. A jaké z něj mám pocity? To se dozvíte, když budete číst dál!

Když se tři kamarádky (Penny, Miri a Soleil) zblázní do knížky, kterou kolem nich nikdo neznal, nedokážou mluvit o ničem jiném. Vtáhnou do svého nadšení celou školu a pak se jim a jejich tichému kamarádovi Jonahovi podaří potkat a spřátelit se s dokonalou Fatimou Ro, jejich život je zkrátka dokonalý. Alespoň to si mysleli, dokud nevydala novou knihu.

Knížka tohle všechno je pravda obletěla české sociální sítě především díky originální české obálce a skvělé vychytávce na její ořízce! Děj samotný je vyprávěný několika způsoby - e-maily, zápisy rozhovorů, deníkovými zápisy, SMSkami ale také úryvky nové knihy imaginární autorky Fatimy Ro, díky čemuž je knížka za 2 dny přečtená. A to všechno, včetně hlavní zápletky je fakt skvělý..

..jen kdyby to celé tak trochu "nesmrdělo". Zhruba do čtvrtiny knížky jsem se fakt bavila, při čtení mě držela především ten formát a vidina odhalení tajemství, které kniha nabízí. Nicméně zápletka je vhodná na knihu o 250 stránkách - to podle mě měl být rozsah téhle knížky, místo 414 stran. Už kolem půlky se to začalo celé táhnout a konečné rozuzlení jsem předpokládala už v momentě, kdy se poprvé odkryje hlavní část tajemství jedné z postav. A jako hnidopich taky úplně nechápu souvislost obálky s dějem, ačkoliv je vážně krásná!

Nechci říkat, že si ji nikdo nemá přečíst, ale pokud jste zaznamenali ten "hype", který se pokoušely Marky a Olivka vytvořit, nenechte se tím jen tak svést, držte si od toho určitý odstup.

I tak si ale myslím, že tu jsou daleko lepší knížky, které stojí za vaši pozornost. Mrkněte na blogu!

No.. Takže mě osobně to nezaujalo. Respektive ne natolik, abych ji tu vychválila na 10*.. Za mě je to 6/10 za tu ořízku, formu textu a to počáteční nadšení a zajímavý nápad.. Za knížku k recenzi děkuju Albatros media

Žádné komentáře:

Okomentovat