Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

1. 11. 2018

Přečteno! Láska je jen pro blázny. Jako jsem já.

Marketing dává šanci proniknout takové spoustě knih, že se občas jednoduše na nějaké nedostane nebo zapomene. A někdy je to i dost dobrá knížka, což z toho dělá ještě smutnější událost. Dostal se ke mě jeden takový drobek, kterému se nedostalo dost pozornosti a skutečně mě překvapil! O jakou knihu se jedná, si můžete přečíst v nadpise, pokud o ní chcete vědět víc, čtěte dál!

Viki je čerstvě 18 let. Její kamarádi ji přemluví k tomu to oslavit, což se jí stane v podstatě osudným. Druhý den se totiž probudí v posteli vedle kluka, kterého nemohla vystát. Rádoby machýrek, frontman školní kapely a lamač dívčích srdcí Jay, leží jak široký tak dlouhý vedle ní na posteli. Viki odtud vystřelí světelnou rychlostí. Co ale neví je, že to nebylo jejich poslední setkání a už vůbec ne poslední návštěva tohoto domu. 

POZOR! Vysoce srdcervoucí příběh! Vážně, nekecám. Když se ke mě tahle knížka dostala, už podle obálky jsem nečekala nic extra. Ooo, jak šeredně jsem se spletla! Tohle bylo naprosto geniální! Líbí se mi, jak reálně celý příběh zní. Od nevydařené oslavy osmnáctek až po poslední ránu, která u Viki doma padne. Veškerá romance se vleče na pozadí příběhu o dívce, které umřela maminka, má hrozný prospěch ve škole a zlomené srdce od jejího prvního kluka. Možná s Viki nemám úplně stejný životní příběh, ale i tak jsem se zvládla ve spoustě věcech najít.
Skvělá byla taky Vikiina nejlepší kamarádka Mel a celá jejich parta. Bylo skvělé kromě interakce Viki a Jaye vidět taky kamarádské vztahy a interakce, především mezi holkami.

Co bych knížce vytkla je možná postava na úvodní straně - tak trochu nám předsouvá to, jak bychom si Viki vlastně měli představovat. Obálka samotná ale nakonec tomuto příběhu dost přistane. A taky, ač je to neuvěřitelný, bych asi stála o více pasáží s Vikiiným otcem, zjistit, kdy ho to všechno takhle zlomilo. Jestli má skutečně Viki tak moc na háku nebo ji má přecijen rád... No, snad třeba v druhém díle?

Jestli se vám líbily Hvězdy nám nepřály, ale přišlo vám, že to i přes ty všechny nemoci bylo pořád moc sladký a nereálný, tohle je přesně pro vás! Doporučuji všem teenagerům, kteří se nebojí zmínky o trošce trávy a sexu a nežijí v ulitách s růžovými brýlemi, že je život pohádka. 

Jestli ale ještě nezvládáte četbu, kde se objevuje násilí, sex a drogy, na blogu určitě najdete něco jiného, co by se vám mohlo líbit. 

Teď už ale k hodnocení. Jelikož mě tahle knížka zasáhla stejně jako zmíněné Hvězdy a nebo Eleanor a Park, dávám jí opět 10/10. Určitě jí dejte šanci, i když se o ní tolik nemluví! Za knížku mockrát děkuji Janče z nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Tak tuhle knihu vůbec neznám, ale špatně nevypadá! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za to si ji přečíst! :) A blíží se Vánoce, tak třeba od Ježíška :P

      Vymazat